dinsdag 22 september 2009

Dinsdag 22 september 2009




Vanavond heb ik 'm helemaal geknipt, de Laguna! Zag er als een berg tegenop, maar het valt reuze mee! Ik had dus het patroon maar 1x geknipt in plaats van 2x. Dus daarom zag het er zo gek uit! Ik heb 'm dus van de zwart witte ruit gemaakt. Gisteravond gelijk maar gelockt en nu heb ik net zwart kant besteld. Dat wil ik als een ruche laten uitzien zeg maar, aan de onderkant van de rok. Het is meer zwarte broderie. Ik denk dat het super gaat worden! Moet nu dus even wachten op dat kant en dan krijg ik 'm wellicht volgende week al af! Maar goed, dat zien we volgende week. Ben nu al erg enthousiast dat ik het zo goed heb gedaan en dat het patroon klopt!
De inspiratie van de Laguna rok komt natuurlijk niet van mezelf. Ik heb 'm gezien bij Chantal van Doeke Doeke. Zij heeft 'm voor haar dochter gemaakt in het rood wit blauw en ik vond 'm geweldig! Vandaar dat ik 'm nu in het zwart/wit ga maken! Bedankt Chantal voor je inspiratie!

Als we het nu toch over inspiratie hebben, raak ik ook geinspireerd van Pigje's blogs. Petra, als je dit leest, het dekbed dat je voor je dochter hebt gemaakt staat ook nog hoog op mijn lijstje! Maar ik zie nog even door de bomen het bos niet om 'm net zo leuk te gaan krijgen. De stofjes zijn al wel in huis, maar ik denk dat ik niet het resultaat van Petra krijg, want die is helemaal super gewoon! Nogmaals bedankt dames! Al ziet het er bij mij helemaal anders uit, zonder jullie had ik het nooit gemaakt vrees ik!

Ik heb vandaag trouwens ook twee patronen besteld. Die van Abacadabra, nummer 70 voor een leuk rokje (en blousje, maar ik heb 'm vooral voor het rokje gekocht) en de Farbenmix Oland voor de meiden. Dit is een patroon voor een wikkelvestje. Ik heb al wel in mijn hoofd hoe het eruit zou moeten zien. Ik heb namelijk nog zwarte tricot liggen met stippen. Volgens mij geweldig om daar een wikkelvestje van te maken met ruches langs de bovenkant. Dat kan dan denk ik weer erg leuk op de Laguna rok.
Aangezien mijn oudste dochter in oktober jarig is, hoop ik dat ik het af ga krijgen voor haar verjaardag. Ziet ze er wel uit als een prinsesje denk ik!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen