dinsdag 12 januari 2010

Dinsdag 12 januari2010


Gistermiddag had ik een erg verdrietig meisje in huis, mijn kleine Aimeetje. Ze wil niet meer overblijven omdat ze al sinds een tijdje wordt geplaagd door een jongetje in haar klas. Gisteren was het zo erg dat Joelle moest 'helpen', omdat ze toevallig samen pauze hadden.
Normaal zou ik hiervoor niet veel aandacht hebben, maar omdat Joelle, haar vriendinnetje en nog een vriendje mij het kwamen vertellen dat ze zo werd geplaagd, heb ik vandaag eens een hartig woordje gewisseld met dat kleine ventje. Hij is zes, Aimee is vier, dus zoek sowieso iemand van je eigen leeftijd! Daarnaast vind ik dat als je iemand uitscheldt voor 'dikke roze olifant', 'vetklep' of 'dikzak' niet meer van deze tijd. Ook veelvuldig 'brillenjood' werd haar toegeroepen. Erg sneu, want haar brilletje misstaat haar echt niet en ok, ze is geen slanke den, maar zeker geen vetklep!!!!
Het vervelende mannetje heeft toegezegd haar niet meer te zullen plagen, maar dat moeten we eerst nog maar zien. ik hoop het.

Ik ben vroeger zelf ook erg geplaagd en daarom ben ik daar extra alert op. Bij mij was het gelukkig niet om uiterlijke kenmerken, maar omdat ik vaak hoge cijfers had. Op de middelbare school begon het. Daarna op de MEAO ging ik de eerste paar uur (of helemaal niet) en daarna smeerde ik 'm, omdat het daar steeds erger werd, vooral in pauzes. Ik ging dan vaak alleen naar tentamens en scoorde weer een hoog cijfer. Dat was natuurlijk funest voor de meiden die wel naar de lessen gingen, die deden hun best, ik kwam nooit en haalde ze met gemak in. Het deed mij wel erg veel verdriet en ik was blij dat ik van school af was.

Nu dus net mijn studie afgerond aan de HBO en ik ben daar, en ook in het 'werkende leven' nooit meer geplaagd. Jaloezie heb je altijd, maar ik weet precies hoe Aimee zich gisteren voelde en dat doet je dan erg veel verdriet. Hopelijk heeft dit mannetje iets geleerd en doet hij het nooit meer. De juf van Aimee was ook erg boos op hem, dus ik hoop vanmiddag weer een vrolijk meisje aan te treffen. Plagen om uiterlijke kenmerken zou echt niet meer moeten kunnen, vind ik dan! Daar probeer ik de meiden ook altijd in voor te gaan, maar kennelijk doen niet alle ouders dat, jammer genoeg.

1 opmerking:

  1. Wat vervelend voor je dochter,hoop dat ze vrolijk uit school komt

    BeantwoordenVerwijderen