dinsdag 16 maart 2010

Dinsdag 16 maart 2010

Ik kreeg gisteren eigenlijk heel erg veel inspiratie van Loesje. Want zij maakt leuke dingen! Fiedelientje maakt superleuke dingen, Petra van Pigje maakt geweldige dingen.... En ik besloot dat ik mijn creatieve uitspattingen maar weer eens moet laten zien.
Maar ja, weinig creatiefs van mijn hand. Een hoop plannen, maar er komt nog niet veel van terecht omdat ik nu weer werk. Ondanks dat het maar een half dagje is op dit moment, kom je tijd te kort! Ben nu bijvoorbeeld bezig met het ontwerpje voor een kortingsbon voor mijn werk. Errug leuk, maar er gaat veel tijd in zitten!!! En ik ben nog zo onzeker... dus check de hele tijd alles bij iedereen.... je komt tijd te kort en dus ga ik stiekem 's middags wel eens even door.... Ssstttt!

Maar goed, ik dwaal weer eens af.... ik was bezig met mijn ideeen. Dus tja, vanmiddag maar eens wat patroontjes erbij gepakt.... En ernaar zitten kijken..... Vervolgens naar de naaimachine zitten staren.... en maar bedenken dat ik toch echt dat ritsvoetje nodig heb (wat onvindbaar is) voor ik iets kan maken.... Of dat ik toch niet helemaal zeker weet hoe een rits uberhaupt moet..... Dus maar iets zonder rits.... kussensloopjes, voor in Aimee's kamer, want op haar bed staan nu stomme kussens (vind ik dan) en daar moeten hoesjes omheen. Maar ja, ik wil ze afwerken met paspelband en tja, daar heb ik toch dat ritssluitingvoetje voor nodig.... Uiteindelijk heb ik het dus bij kijken gelaten vandaag. Ha ha ha ha! Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden, maar toch.....


Daarna ben ik in de boeken van Tilda gaan snuffelen en daar werd ik weer vrolijk van! Een hoop dingen die ik allemaal nog wilde gaan maken!! Ik ga eens opnoemen wat ik allemaal nog 'in de planning' heb staan:

* een eekhoorntje uit het Tilda boek voor Joelle
* een haarband voor Aimee

* kussenhoesjes voor Aimee's kussens
* een redondo rok maken
* nog een spiraalrok (laguna) maken
* mijn paasboom van hout (van de kruidvat) fuchsia schilderen en dan de paasdingen erin hangen (hoop dat dat nog gaat gebeuren voor Pasen, ha ha)
* een kerstkrans maken (uhm, zal nu een paaskrans worden....)
* hartjes maken a la Tilda, maar dan met vrolijke stofjes
* een nieuw memobord voor bij Aimee in haar kamer
* een vlaggertjeslijn voor bij Joelle (ligt al helemaal klaar, hoeft alleen nog in elkaar te worden gezet)
* een welkomsslingertje maken voor in de gang (leek me leuk....)
* Opbergzakken maken zoals in het Lief tijdschrift (waarom eigenlijk??? omdat het leuk is!!!)
* muffins a la Tilda (ja ja van stof!!!) maken
* zo'n geweldig Tilda kleed maken met allemaal taartjes, huisjes, muffins....
* een leuk dekbedhoes maken voor Joelle en/of Aimee

* of een quilt.....
* hemdjes maken voor de zomer voor de dames
* nog een paar Romo's in elkaar flansen voor de zomer voor de meiden
* Een Delftsblauwe rok maken voor bij de 'rood met witte' Hema legging (ze zijn errug leuk!!)
* Vogeltjes maken voor Joelle

* Het vogelhuisje van Joelle pimpen met leuke stofjes....
* een zeeptaart maken
* zelf pofmouwtjes maken (en deze keer goed graag, na al zoveel pogingen...)
* en dan bij de pofmouwtjes zelf het shirtje, maar dan wel dat het ook over het hoofd kan (want dat lukt maar niet, ha ha haha, te wijd, te strak, niet soepel genoeg....).


Zucht, ik heb nog veel meer, maar dat zeg ik maar niet, hi hi.... Wie geeft mij de welbekende schop onder mijn kont......... :-)

5 opmerkingen:

  1. Vooruit Jacqueline, hier komt de schop ;-))
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OWWW, ha, ha, heb ik ook steeds last van. Dat zie je wel he met mijn tasjes. Wil ze steeds af maken, maar er lijkt telkens weer iets tussen te komen. En in de avond vaak geen puf meer. Klinkt wel erg leuk, al die plannen. Tja, die pofmouwtjes zou ik ook nog wel eens willen leren.

    x Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent veel te enthousiast.
    Als je alles van op het verlanglijsje wil realiseren, ben je weken bezig.
    Kies er gewoon eentje uit, en de rest in de frigo voor later.
    veel courage
    groetjes
    Miss Baptista

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon beginnen en verstand op nul.
    Ik heb ook duizenden idieeen en Meike heeft de kast vol, kan ik wel voor mijn zoon gaan naaien maar die wil het toch niet aan.
    gelukkig heb ik ook nog 2 nichtjes die erg blij zijn als ik wat maak, dus....
    Ik zal ook maar eens beginnen.
    Bedankt voor je compliment, leuk om te lezen
    liefs Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow zo herkenbaar, mijn lijst is niet zo lang als die van jouw, maar toch.... Zucht, zoveel ideeen, zo weinig tijd... Had de dag maar wat meer uurtjes ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen