maandag 8 maart 2010

Dinsdag 9 maart 2010

Een van mijn allerleukste collega's, waarmee ik helaas niet meer zoveel samen werk omdat we alletwee in een andere baan 'zitten', is mijn collega Donna. Ze is Amerikaanse en knettergek. We moeten altijd om alles lachen, hadden vroeger geregeld 'brownie time', dus ontvluchtten we onze gekke managers en stortte we ons beneden in de koffiecorner op een warme chocolademelk met brownies, hmmm. Daarna ging Donna naar Rijswijk en zag ik haar natuurlijk veel minder. Nu is ze gelukkig weer terug, en werkt ze zelfs een verdieping onder mij. Alleen aan de andere kant van het gebouw, maar ja.... Tijd voor brownies zou je denken, maar nee hoor, Donna is op dieet! En hoe! Ze is al 25 kilo kwijt en ze moet er nog 6. Haar dieetgeheim was geen suiker, geen koolhydraten. Als ontbijtje neemt ze Special K met magere melk, om 10 uur een stukje fruit, om 12 uur een bakje cottage cheese met fruit, in de namiddag een bakje zoute popcorn en als avondeten groenten met vlees. Als ze erge trek heeft, neemt ze een suikervrije chocoladereep van Cereal. Klinkt goed dat dieet. Dus gewapend met een pak Kelloggs verliet ik vorige week ook de AH. Natuuuuurlijk niet om af te vallen! (Toch??) Allereerst leek het me errug vies, want ik hou helemaal niet van cornflakes. Maar het valt reuze mee moet ik zeggen, sterker nog, ik zou 's avonds ook wel een bakje lusten.... Cottage cheese kan wel, maar dan moet het wel op een cracker, minimaal.... Lijkt me namelijk niet lekker om zo'n bakje leeg te lepelen, brrr. Of misschien als je het aanmaakt met kruiden of iets? (iemand een idee???) Dat hele strenge van Donna ga ik denk ik zeker niet doen, wel ga ik op koolhydraten letten. Dus brood, aardappels en rijst. Ben daar sowieso niet heel erg gek op (uhm, uitzonderingen daargelaten zoals ribbelchips, hmmmm), dus wellicht als je dat laat staan, schiet je al wat op. Tja, en sporten... En daar gaat het al bij mij mis. Ik vind sporten niet leuk, sterker nog, als ik thuis ben, wil ik ook lekker thuis zijn en niet meer wegrennen. Hoewel het met een ipod op best te doen is (en Life in Technicolor van Coldplay aan, hi hi hi....), kan ik mezelf er echt niet toe zetten. Zelfs niet als ik aan het superslanke figuur denk wat je daardoor wellicht wel zou kunnen krijgen..... Wat voor motivatie zou je nog meer kunnen hebben??
Nog meer mensen hier die slank in bikini willen komende zomer? Of net als ik, begin je aan poging.... (ben de tel kwijt geraakt, ha ha), laat het dan weten!!! Voor de niet-dieters hier, Special K is dan ook errug lekker... :-) Enne, toevallig ga ik morgen (heb dit berichtje maandagavond geschreven) met haar lunchen, dus ik ga het sowieso morgen al 1 dag volhouden!! :-) Uhm... tot na de lunch ha ha!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen