zaterdag 4 september 2010

Zaterdag 4 september 2010


Gisteren kregen we weer een naar bericht, notabene op onze trouwdag. Mijn tante die een aantal jaar geleden borstkanker heeft gehad, voelde zich al een tijdje benauwd. Ze is ook naar de hematoloog meegegaan met mijn moeder (dat vond mijn moeder wel fijn, zij klapt dicht maar mijn tante is natuurlijk 'ervaren') en waar mijn moeder 'nee' op zei (transpireren, afvallen, koortsig, etc..), zei mijn tante in gedachten 'ja'. Ze is daarna gelijk gaan bellen met haar oncoloog (zonder dat wij het wisten) en nu bleek dat ze weer iets in de borst heeft, maar ook bij de longen, drie plekken in haar lever, een stuk bot van haar been en vergrote nieren en milt. Ze gaan nu proberen de kanker nog te stoppen, maar beter worden zal ze niet meer. Eerst dinsdag nog een onderzoek en daarna snel aan de chemo hopelijk (al weet ik niet of je daar natuurlijk bij mee moet zijn). Ik hoop maar dat haar nog heel erg veel jaren gegeven zijn, maar ook moet ik toegeven dat dit er niet mooi uitziet :-( en dat het misschien ook wel minder lang kan zijn.
Hoe het kan he? Twee zussen, al is bij mijn moeder nog niets bewezen, op dit moment met deze rotziekte, andere woorden heb ik er niet voor gewoon. Wat een bizarre twee weken zijn dit geweest!


Toevallig kreeg ik ook weer de mail om het jaarlijkse Pink Ribbon armband te bestellen.

Natuurlijk gaan we dat doen. Het is zo belangrijk dat deze ziekte kan worden behandeld. Je ziet het, er gaat een groot gedeelte van de opbrengst van dit armband naar Pink Ribbon. Daarnaast is het armband natuurlijk nog eens erg leuk en roze!

Ik ga 'm bestellen, doen jullie mee? Nadeel alleen zijn de verzendkosten, voor 1 armbandje betaal je al 4,95, dus best wel prijzig. Maar goed, dat nemen we maar voor lief.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een nare tijd voor jullie zeg!!! Sterkte voor jullie allemaal!
    Ik denk aan jullie, en ik duim voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook meteen een armbandje besteld. Probeer zo ook mijn bijdrage te leveren. Ken ook zoveel mensen die ook aan de chemo en bestraling zijn.
    Ik wens jou en je familie in iedergeval sterkte!

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent getikt, kijk even op mijn blog.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen