zondag 19 september 2010

Zondag 19 september 2010




Zo, het is even stil op mijn blog geweest. Afgelopen donderdag hadden we weer een ziekenhuisbezoek met uitslagen. Helaas zijn ze nog niet allemaal bekend, maar wat er in de buik is gevonden, is een bepaald lymfoon. Tussen agressief en niet agressief in.

Daarnaast was het beenmerg wat onrustig. Het beenmergbiopt moet nog bekend worden gemaakt, dat krijgen we dinsdag te horen. Als het dus ook in het beenmerg zit, dan spreek je al gewoon van stadium 4! Niet normaal he?

Mijn moeder heeft nog geen klachten, dus het zou kunnen dat ze bij haar de 'wait and see' gaan toepassen; wachten tot ze ziek gaat worden en dan aan de chemo als het ook in het beenmerg zit, of eventueel radiotherapie als het beenmergbot (beenmergbiopt) schoon zou zijn. Ook geen lekker idee natuurlijk omdat je toch met iets in je lichaam loopt (volgens de arts 'kankergezwellen') die je natuurlijk niet in je lichaam wilt en eigenlijk zo snel mogelijk eruit wilt hebben. We blijven hoop houden.

Ik kwam er later op Google achter dat het lymfoon dat zij heeft het tweede meest voorkomende lymfoon is bij non Hodgkin. Dus er lopen (helaas) meer mensen rond met dit "probleem". Ook stond er dat het met een lichte chemo al goed te behandelen is, maar genezen zul je nooit, wel kunnen ze het vele tot tientallen jaren rekken.
Ik weet niet in hoeverre dit natuurlijk juiste informatie is, maar het geeft wel weer een beetje hoop. En uiteraard gaan we nog voor een second opinion. We hebben namelijk bij deze dokter nog geen goed gevoel, in tegenstelling tot de chirurg en andere artsen. En ik denk dat een goed gevoel bij iemand wel erg belangrijk is. Dus we gaan sowieso 'shoppen' in andere ziekenhuizen, dat is dus mijn taak de komende tijd, uitzoeken waar en bij wie we een second opinion willen, want jullie begrijpen; alleen de beste arts is goed genoeg voor mijn moedertje! (Dit is overigens mijn eigen mening hoor, maar jullie snappen 'm vast... :-)). Het blijft in ieder geval nog even spannend tot dinsdag, dan horen we meer.

Meestal ga ik slecht nieuws een beetje afreageren op creatieve dingen, ineens komt er dan van alles uit mijn handen. Zo maakte ik voor mijn moeder deze vrolijke krans. Ik weet dat mijn vader een hekel heeft aan gaten boren in de muren, vandaar dat ik 'm op het toilet van mijn ouders heb opgehangen. Hopelijk geeft het vrolijkheid in deze stomme onzekere tijd. :-(

Daarnaast heb ik mijn gewonnen Clippy Kit tas van Juffrouw Juul opgepimpt. Ik ben er zelf helemaal weg van, het is donkerblauw, wit, zilver en lichtroze geworden. Mijn eigen Clippy Kit heeft een nieuwe 'inrichting', deze is nu zilver met lichtroze. Fotootjes volgen!!!!


5 opmerkingen:

  1. Wat moet je met dit soort dingen toch altijd lang wachten en wachten. Ik snap heel goed dat jullie toch nog even verder willen kijken in de andere ziekenhuizen!
    Ik blijf aan jullie denken, en duimen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een spannende tijd Jacq, dikke knuf,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met je moeder en heel goed dat je een second oppinion doet.
    We denken aan jullie.

    liefs Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heftig zeg en dan ook nog dat wachten, sterkte met al de onrust en hoop voor jullie dat er toch iets goeds uit komt, voor zover het goed kan natuurlijk :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De beste dokter inzake hematologie in Belgiƫ is
    Zwi Berneman Universitair Ziekenhuis !
    een schat van een man en wereldberoemd om zn onderzoek
    tripje echt wel waard !
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen