zondag 31 oktober 2010

Zondag 31 oktober 2010


Zo, even een kort berichtje vandaag. Gisteren gebeurde het; gisterochtend eigenlijk al; na de tweede chemokuur van mijn moeder (donderdag kreeg ze 'm) vielen de plukken vandaag dus al uit. Net op Joelle's feestje, dus gisteravond snel naar de kapper, omdat mijn moeder niet meer kon wachten (het is echt naar om te zien). Ze heeft nu een hele mooie pruik, voor zover deze mooi kunnen zijn..... Niet zo'n roze als hier boven (dat is meer wat voor mij, ha ha), mijn moeder heeft een keurige donkerbruine boblijn, staat mooi en maakt haar ook veel jonger! Maar het blijft naar natuurlijk.

De kuren vallen tot nu toe mee. Ze voelt zich redelijk goed. Maar wat is het emotioneel. Ik was donderdag mee en ik was eind van de dag kapot. En ik zit alleen maar! Wat een enge dingen zie je er. Een mevrouw met een levensverlengende chemo, zoveel pijn, in een rolstoel omdat het ook al bij haar botten zit. Maar doorgaan omdat ze twee kinderen heeft van 11 en van 15. De ander is pas 34, weer een ander was een meisje van 20 die een stamceltransplantatie zou krijgen, maar nog steeds niet genoeg cellen had gekweekt, dus die kon weer een weekje wachten (geen ene chemo helpt meer), dus zoveel zielige dingen gezien. Maar al deze mensen blijven positief en dat vind ik wel erg mooi! Ik maak me nu ook maar niet meer zo druk om dingen. Er zijn zoveel ergere dingen in het leven dan bijvoorbeeld een paar troepjes op de vloer van de meiden (ik kan niet zo erg goed tegen rommel, hi hi.....) of een leeg schap bij de supermarkt.....

Ik las trouwens ook dat jullie mijn geruite stoeltjes zo leuk vinden! Dat is leuk om te horen! Ik heb de stoeltjes niet zelf bekleed hoor; dit is gewoon een stoel van Zweeds Design! (Ikea dus, ha ha!). Volgens mij zijn ze nog te koop. Ik ben er erg blij mee! En met de kussentjes vind ik het ook nog wel vrolijk ook!


3 opmerkingen:

  1. Wat een narigheid allemaal he!
    Het is en blijft een rotziekte.
    Veel sterkte met je moeder.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen