maandag 4 april 2011

Maandag 4 april 2011





Zo, hoe was jullie weekend? Het was in ieder geval super weer! Wij zijn even gaan ontspannen in Blijdorp; de meiden waren zwaar onder de indruk van ijsbeertje Vicks, wat een schatje is dat! Foto's zal ik er morgen of woensdag even opzetten! Ik vergeet helemaal mijn memory stick vandaag.

Nu wat anders, ik MOET gewoon even creatief bezig zijn van mezelf; dat is ook een manier van ontspannen, nietwaar? Dus vandaar dat ik besloot om het antieke theekastje van mijn opa en oma op te gaan knappen. Het kastje is nu nog lelijk, donker hout, verschillende handgrepen, ziet er echt niet uit. We hebben het gekregen uit het oude huis van mijn opa en oma, die helaas overleden zijn. Niemand wilde het hebben, maar ik weet nog erg goed dat mijn oma d'r klederdracht in dit kastje lag en daarom heb ik er wel herinneringen aan. Daarnaast was het haar lievelingskastje en ben ik dus superblij (stiekem) dat niemand in de familie het wilde hebben. Tijdens het verplaatsen naar de schuur, is er helaas een raampje gebroken. Dus daar moeten we iets aan doen; een nieuw raampje of het andere raampje ook eruit slopen en dan de boel gaan bedekken met een doorzichtig stofje of iets anders (iemand een idee?). Verder zijn de kastknopjes (handgreepjes) dus niet meer mooi, sommige zijn zelfs verschillend omdat mijn opa altijd lekker slordig was, ha ha.

Ik heb nu het plan om het kasje wit te verven, nieuwe kastknopjes erop te zetten en de achterkant te bekleden met behang of plakplastic. De binnenkant van de laatjes, zou ik ook met plakplastic willen doen, of met behang. Lijkt me leuk; ik heb nog wat plastic liggen, heb ik destijds bij Fiedelientje gekocht en tot nu toe nog zonder doel....

Ik heb er erg veel zin in. Ben op zoek gegaan naar kastknopjes en ik vond deze exemplaren. Ik vind ze zelf erg leuk op het kastje passen! De fuchsia heb ik voor Joelle besteld; zo krijgt haar kast ook weer een andere look! Maar wat vinden jullie van die met het hertje en met het vogeltje! Super toch, alleen past het niet bij dit kastje, maar deze ga ik zeker onthouden voor in de toekomst! Ik ben benieuwd wanneer ze komen, heb ze vandaag besteld! Nu hopen op goed weer zodat ik snel aan de slag kan (ik doe dat soort dingen altijd in de tuin, als het kan in het zonnetje!). Het zal nog een klus worden, bedenk me net dat het kastje ook wat beschadigingen heeft; maar ik denk dat het resultaat super gaat worden! En zo heb ik dan een mooie herinnering aan mijn opa en oma!


1 opmerking:

  1. ben benieuwd naar het resultaat! Mooie kastknopjes ja, ik kwam ze laatst in Den Bosch ook al tegen. Is het een ideetje om kippengaas te gebruiken als vervanging voor het glas. Vind ikzelf altijd erg leuk.

    Succes, ik ga nu gauw weer verder aan de bestellingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen