woensdag 27 juli 2011

Donderdag 28 juli 2011







Ik ben ook begonnen aan een ‘groot’ project. Aangezien ik met dit weer bijna niet meer durf te hopen op een zonnetje, ben ik alvast aan de slag gegaan met een dekentje. De meiden vinden het lekker om met een dekentje op de bank te zitten, vooral als het herfst is. Ik vind zo’n fleecedekentje altijd zo saai, dus denk ik dat ik aan de ene kant een stofje ga doen, beetje patchworkachtig ga maken. Volgens mij is dat supergaaf. Ik heb allemaal vierkantjes uit roze en zwarte ruitjesstof zitten knippen en nu dus een kwestie van aan elkaar zetten. Dan wil ik dat weer op het fleecedekentje stikken en met allemaal knoopjes in de weer, en natuurlijk aan de zijkanten iets, biasband, of iets breders? Nou ja, we zien het wel. Volgens mij wordt het een beetje een quilt, haha, maar wel erg leuk denk ik! Ik kan me herinneren dat ik iets zag in het boek van Tilda, maar wat dat nou was…. Wellicht een dekentje, maar ik weet het niet zeker meer. Weet wel dat het superleuk was en dat ik het ook wilde maken! Voor mij iets groots, want normaal doe ik altijd dingen die snel in elkaar zitten, ha ha, gelijk resultaat zien! Nu moet ik iets langer wachten op het resultaat, maar goed, dat is ook wel weer eens leuk!



Anyway, vanavond maar weer eens beginnen met het aan elkaar stikken van de lapjes. Alles is al gestreken, dus ik ben erg benieuwd of het überhaupt een beetje leuk gaat worden! Spannend, voor mij echt een nieuw project. Of het ook lekker op de bank zit, moeten we nog maar even afwachten, maar anders krijgt het wel een andere functie! Hoop jullie volgende week al iets te kunnen laten zien!





Bovenstaande stofjes heb ik gebruikt. De zwarte in de ruit kleiner, zelfde als de roze zeg maar. De stofjes komen van de Stoffenkraam.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen