maandag 8 augustus 2011

Maandag 8 augustus 2011













De laatste tijd heeft borduren echt mijn interesse. Ik weet dat Rene dat verschrikkelijk vindt; die ziet mij liever niet op mijn 32e met een borduurwerkje op de bank, ha ha! Maar hij weet kennelijk niet dat borduren gewoon hip is!!! (toch?)
Ik vind het helemaal super (vooral als ik dus kijk naar dat quilt in het boek van Tilda en naar de borduurtjes op kussenhoesjes van Room Seven), maar ben altijd aan het rommelen om het patroon op een stukje stof te krijgen. Na wat pogingen met carbonpapier, ben ik ermee opgehouden en ben ik maar ‘op de gok’ gaan borduren. Ging natuurlijk helemaal mis (vond ik zelf dan….), maar de meiden vonden het waanzinnig. Nu was het ook niet zo moeilijk wat ik aan het borduren was; het woordje HOME uit het boek van Tilda! Vandaag kwam ik dus een geweldige en vooral hippe Amerikaanse ‘borduursite’ tegen. Zag dat ie ook al vermeld stond bij Flavourites, dus eigenlijk ben ik gewoon een beetje laat met ontdekken en kennen jullie ’t misschien al. Je kunt daar van allerlei hippe borduurpatroontjes vinden, die je dus gewoon op iets strijkt en zo ‘overtrekt’. Ik vond het alweer briljant natuurlijk, want dan weet ik zeker dat het patroon goed overkomt. Verder kun je er allerlei hippe borduurgaren kopen en ook te leuke etuitjes met stippen om je borduurspulletjes in op te bergen! Maar ook kussensloopjes en ander textiel in het wit, die je dus zelf helemaal kunt versieren. Verzenden naar NL valt ook wel mee, 8 dollar voor 3 patroontjes zag ik (geen idee of pakketpost duurder is….). De dollarkoers stond vandaag best laag, dus sla dus snel je slag! Ik ben erg benieuwd of het echt zo makkelijk gaat! Wil je ook even spieken op de site, die echt heel erg leuk is:
www.sublimestitching.com

2 opmerkingen:

  1. Ik zag laatst bij de Action vellen om dingen op te printen en dan op stof te strijken. Misschien dat dat ook werkt voor je borduurtjes? Als het in lichtgrijs of zo op de vellen print en met dunne lijntjes dan lukt het misschien wel.

    Ik vind je borduurtjes trouwens verre van truttig en borduren is net als haken en breien inderdaad helemaal hip. Oh ja, en weven ook by the way

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Borduren~IS HIP. Mannen zitten op een andere golflengte. Gewoon volhouden. Ik vind het prachtig. En ook leuk voor de meiden om te zien hoe mooi handwerk kan zijn. Mijn man komt uit een creatiefloos gezin en dat is echt een groot gemis. Daar speelde sport een grote rol. Ook belangrijk maar met creatief zijn verveel je je nooit. Van niets iets maken is geweldig. Dus gewoon doorgaan.xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen